• Bezbolestná pedikúra bez rašple a bez pilníku

Já sama mám hodně rychle, až problematicky, obnovující se kůži především na patách, která taky rychle vysychá a praská. Jsem odsouzená k trvalé údržbě, pokud chci chodit v sandálech (chci!) a jednou za 3-5 týdnů je na pořadu důkladná pedikúra. Proč se vyhýbám ošetření u pedikérky jsem psala minule, kdy jsem vám taky vysvětlila, jaký nástroj je třeba používat, aby vám patách nenarostly vlastní kožené podrážky. Rašple jste už tento týden vyhodili (dělají si pedikúru i muži, že jo?), pemzy zakoupili a já vím, co budete kupovat příští týden: chemickou pedikúru.

  • Bezbolestná alkalická pedikúra Alessandlo Pedix Go Lightly

Neříkám, že je to levné. Ale je to způsob účinný, uděláte si údržbu sami doma, odstraníte mozoly, kterých se vás pedikérka nikdy nezbaví (lodičkářky vědí – tvrdý polštářek pod příčnou klenbou, otlačená bříška palců a mozoly na malíčkách jako půlhrášky), nebolí, nemůžete se pobrousit a proces je relativně rychlý. Mirka a Lenka, dámy, které se mnou jezdí do Milána, s pobavením vzpomínají, jak jsem si předloni udělala tak důkladnou pedikúru před Esxencí, že jsem si prošoupala podrážky až na maso a v noci před výstavou jsem si musela koupit baleríny, abych to odchodila. Tak to už se mi nestane. Že to je zázrak? Tak…ano.

Následující tutorial vám možná bude připadat jako systém UB (pro úplně blbé), ale mně se zdálo jednodušší to nafotit, než popsat a hlavně na konci je brutální obrázek PŘED a PO (tímto vás varuju, slabší povahy opusťte blog).

alessandro pedix go lightly (2)

Alessandlo Pedix Go Lightly. Jde o zředěný draselný louh, dá se koupit jen na webu u českého Alessandra za 480,- Kč plus 120,- poštovné (pokud si ho nechcete osobně vyzvednout někde v hloubi Vysočan nebo Vinohrad). A je to vzácnost, skladem je namátkově, musíte číhat – z Amazonu se objednat dá taky, ale je dražší a nezasílají do CZ, pak někde z Litvy a konec. Substitut neexistuje, sice z Asie se sem dováží „louhové ponožky“, dají se koupit od českých prodejců nebo na Aliexpresu, ale jde o mnohem brutálnější postup – pytlíky napuštěné louhem si dáváte na celou noc a pak se vám týden loupe kůže v cárech. Reflektuje to touhu Asiatek po vzhledu děcka, pro nás je to příliš extravagantní. A viděla jsem už docela dost louhových spálenin, abych vám důrazně doporučila na to nesahat. Kdo nevěří, použije google.

alessandro pedix go lightly (3)

K pedikúře budete potřebovat nějaký nosič roztoku, mně se ovědčily kulaté odličovací tamponky, které přiložím na místa, kde potřebuju silnější účinek, anebo slabý papírový kapesník, při celoplošné pedikúře. A kuchyňská fólie na zabalení.

alessandro pedix go lightly (4)

Postup jednoduchý, buď namočenýma tamponkama šikovně pokladu inkriminovaná místa a šikovně zabalím, anebo ještě jednodušší, kapesník položím na folii, ťápnu do toho nohou a zabalím.

alessandro pedix go lightly (5)

Pořádně zabalím! Louh se roztéká po fólii, ať vám nevyteče ven. Ale nemusíte se bát odbarvení oblečení nebo popálení, koncentrace není tak vysoká. I když vám vyteče na nárty nebo kotníky, nic nehrozí.

alessandro pedix go lightly (6)

Naplánujte si to jako s pleťovou maskou – hlavně ať nepřijde pošťák s balíčkem s voňavkama nebo návštěva. Ke dveřím nedojdete a když jo, budete cílem soucitných pohledů. Já si nechávám nohy v nálevu cca 20-30 minut, ale vám důrazně doporučuju postupovat podle návodu (je tam tuším 10 minut) a vyzkoušet si vlastní rezistenci. A vyčurejte se předem.

alessandro pedix go lightly (7)

Před/po. Jsem maximalista, to víte, takže jsem si nohy 14 dní před reportáží neudržovala. Vidíte nárust a vysušení kůže. Vpravo je tlapka po sundání igelitu – tedy před vlastní pedikúrou.

alessandro pedix go lightly (8)

V krabičce s roztokem je přiložená měkká škrabka z plastu, která nastupuje ke slovu po sundání onucí.

alessandro pedix go lightly (1)

Poměrně lehce seškrábnete tvrdou kůži, pokud někde máte víc (moje nešťastné lodičkové malíčky), tak si ještě v průběhu škrábání můžete na chvilinku přiložit tamponek. Doporučuju škrábnout i tam, kde se vám zdá kůže dobrá – paty shora, kotníky, nárty a vychytávka – kůžička na nehtech. Je změklá, půjde hezky dolů a škrabkou si neublížíte. Na závěr pořádně opláchnout pod tekoucí vodou – já si nohy na závěr ještě oplachuju citronovou nebo octovou vodou, pro netralizaci louhu.

  • Průběžná údržba a T!P pro vás na ochlazení tlapek

Louhovou pedikúru si dělávám o víkendu podle nálady a času, tak jedenktá za 4-8 týdnů, v létě častěji, v zimě míň. Téměř denně (dobře, tak asi tak třikrát týdně) si ale dělám průběžnou údržbu. Nezabrání nárůstům, ale prodlužuje čas mezi údržbou a zlepšuje vzhled. K tomu používám pemzu, víme z minula, ale hlavně mažu krémem s obsahem močoviny. Těch krémů je spousta, vyzkoušela jsem kdeco, a asi před pěti rokama jsem zakotvila u pěny ALLPRESAN. Je to jemná krémová pěna, která se perfektně a okamžitě vsakuje. Teď zrovna mám tuto pro diabetiky s 10% urey, ale jen proto, že byla v akci „druhá zdarma“ a podělila jsem se s Radovanem. Dřív jsem používala oranžovou „čtyřku“ s 15%, ta je lepší. Protože Allpresan stojí okolo 300,-, zkoušela jsem hromadu levnějších produktů, krémy (třeba Balea), masti z lékárny…ale prostě NE: buď jsou hodně mastné, nebo málo účinkují a nakonec stejně všechny kvůli způsobu dávkování se vymazaly dřív, takže cena se srovnala.

allpresan yves rocher lavande

Pěnová konzistence Alpressanu zajistí přesné dávkování, bezvadně se roztírá jen v potřebném množství a okamžitě zlepšuje vzhled pokožky. Neporazitelnou výhodou je, že se dá natřít a okmažitě obout naboso do sandálů, není třeba čekat. • Fialové gely jsou dnešní BONUS: koupíte v Yves Rocher, v lahvičce jako limitka, v tubě běžně v prodej chladivý gel na unavené nohy Gel Glacé Anti Fatigue, obsah je totožný. Nepěstuje, ale pro horké letní noci je to skvělá vychytávka. Krásně levandulově voní a chladí tak, že jsem si kdysi po nějakém letním pěším výletu natřela nohy až po kolena – a pak mi byla v posteli zima. Doporučuju do kabelky a mazat na rozpálené šlapky při letním shoppingu.

Neřezací manikúru Alessandro si můžete dopřát i v salonech, pokud si na ni netroufnete doma, najdete adresy snadno na webu. Ale je to tak snadné a pohodlné, že doporučuju domácí ošetření. Jedno balení mi vydrží tak na 5-7 použití.

A nenechávejte si lakovat nehty, protože příští neděli vám poradím, jak si nalakovat nehty na nohách na celý měsíc. Dnes už jsem v Řecku, sledujte moje voňavky a nehty v akci na instagramu a na Facebooku .

podpis_ROM

Přehled článků seriálu Pedikúra pro lenochy:

Napsat komentář